جلب رضایت والدین برای ازدواج

شنبه 13 مرداد 1397
14:15
vahid

جلب رضایت والدین برای ازدواج

ازدواج به معنی وصلت دو جوان نمی بـاشد چـرا که وصلت دو خانواده مطرح می باشد و چه بسا پدر و مادر نقش بسزا و مبرهنی در سازگاری و سعادت زندگـی مشترک خانـم و شوهر دارند. جلب رضایت پدر و مادر از اصلی ترین شروط ضـروری برای آغاز زندگـی مشترک حساب می شـود.


تحقیقات هـم نشان داده می باشد که نداشتن رضایت هر دو پدر و مادر ودر مـورد ازدواج فرزندانشان، موجـب می گـردد ۸۸ درصد زوج ها از رضایت زناشویی پایینی برخوردار باشند و نظـر بد یکـی از پدر و مادر در مـورد آینده ازدواج، نسبتا میزان رضایت را به ۷۳ درصد میزند این در حالی می باشد که نظـر مثبت پدر و مادر در مـورد ازدواج موجـب می گـردد ۸۵ درصد زوج ها سطح بالایی از رضایت را در ارتباطات خود نشان دهند. به واقع، جوانان هم اذعان دارند که گوش دادن به تجارب و عقاید والدیـن بسیار مفیـد می باشد ، چنان چه لازم و ضـروری نمی بـاشد با تمام عقاید آنان موافق باشند ولی درک توصیه های با ارزش پدر و مادر در تصمیم گیری های مهمی چون ازدواج عاقلانه می باشد. چه بسا بسیارند جوانان نادمی که پـس از وصال به معشوقه شان، از راه رفته پشیمثل و احساس ندامت می نمایند و روزی هزاران مرتبه خود را سرزنش می نمایند که چرا به حرف والدیـنشان گوش ندادند و درحال حاضر ، مجبورند بسوزند و بسازند و یا مهر طلاق را یدک بکشند.


گاهی گزینش عاقلانه می باشد

درحال حاضر فضای سنتی ازدواج تا میـزان بیشـتر تغییر نمـوده و اکثر جوانان، ترجیح می دهند،خود، در مورد ازدواج تصمیم بگیرند و گزینش گر شریک زندگـیشان باشند، اگرچه انصافا هم ، برخـی وقتها ملاک های سنجیده و واقعی تری هم برای ازدواج مطرح می نمایند و خیلی منطقی تر و عاقلانه تر از والدیـنشان اندیشه می کنند؛ ولی با این حال، با دقت به فرهنگ کشور ما، نداشتن موافقت خانواده های یکـی از دو طرف بر ازدواج، زوج جوان را هم درحال حاضر و هم در فرداها با مشکلاتی مواجه می کند؛ تحمل دشواری های خیلی وصال از یک سـو و قطع رابطـه با خانواده از طرف دیگر، موجـب خواهند شـد نه تنها جوان بطور کاملا ناخودآگاه در ارتباط با اطرافیانش مبتـلا تنش گـردد چـرا که تجربه احساسات نامساعدی چون اضطراب ، اضطراب و احساس گناه بر زندگـی فردی و زناشویی وی هم ، اثرات بد می گذارد.


پدر و مادرها تا کجا نظـر بدهند؟!

“تو می بایست با فـرد مورد نظـر ما ازدواج کنی”، ” این شخـص شایستگی، حضور در خانواده ما را ندارد”، تو حق نداری با شخـص مورد نظـر ت به فلان علـت ازدواج کنی”، ” شخـص انتخابی تو مورد پسند و علاقه من نمی باشد” وغیره جملات آشنایی می باشند که هر پدر و مادری به زمان مواجه با شخـص انتخابی فرزندشان، آنان را بیان می کنند. آیا تا کنون به اثرات بد این جملات، بر ذهن و روان فرزندانتان اندیشیده اید؟! نافرمانی و تضادورزی، ایجاد کینه و کدورت، فاصله گرفتن از همدیـگر از حداقل ترین اثرات بد این جملات بر فرزندان می باشد. بـعد بر والدیـن واجب می باشد، با آنـکه عدم رضایت، همگام با درک شرایط احساسی و هیجانی فرزندشان، در گزینش واژگـان و جملات سخنانشان، حسن گزینش داشته باشند و مطلبی بر زبان جاری نسازند که سبب سوختن دل عاشق فرزندشان شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد ازدواج اینجا کلیک کنید.


موضوعات: عشق و ازدواج,
[ بازدید : 763 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به جالب انگیزترین ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]